Loppemarked søndag den 5. februar 2023
Loppemarked i Bolbro Hallen
Tak for den meget flotte opbakning til loppemarkedet i Bolbro Hallen søndag den 5. februar 2023 kl. 10-15.
Vi glæder os til at se alle sælgere og købere igen næste år!
Datoen for næste års loppemarked vil kunne findes her på siden, så snart den er fastsat.
-----------------------------------------------------------------------------
Entré: 20 kr. for voksne over 18 år. Børn gratis.
Det er ikke tilladt at indtage medbragt mad i hallen under arrangementet – det skal købes i Bolbro Hallens cafeteria Café Cup.
Vil du være med?
En stand koster 100 kr. og er på ca. 2x3 meter, og der er et bord (ca. 1x2 meter) og en stol (eller flere, hvis det ønskes) med i prisen. Du er velkommen til at booke to stande, hvis du har brug for mere plads, så får du naturligvis to stande i forlængelse af hinanden.
Oplever du problemer med at tilmelde dig, så kontakt kontoret i Bolbro GIF på tlf. 40 31 81 55 eller mail@bolbrogif.dk
Bliver du efter tilmeldingen forhindret i at deltage, refunderes tilmeldingsgebyret ikke. Vi vil dog meget gerne vide besked, så vi kan give pladsen til en anden.
Har du spørgsmål til selve loppemarkedet, som du ikke kan finde svar på nedenfor, så kontakt Tanja Ahler på tanja@ahler.dk eller tlf. 29256101.
Regler og retningslinjer
Du er velkommen til at sælge ting og sager fra gemmerne.
Du er velkommen til at sælge hjemmestrik, hjemmelavet marmelade o.l.
Det er ikke tilladt at sælge levende dyr.
Det er et loppemarked - ikke et kræmmermarked. Vi tillader ikke stande med primært eller udelukkende nye/ubrugte varer, med mindre der er tale om hjemmelavede ting.
Det er ikke tilladt at sælge kage, boller eller lignende madvarer, der kan spises på stedet. Det er kun tilladt at spise mad købt i Bolbro Hallens cafeteria, Café Cup, under loppemarkedet.
Dørene åbnes for besøgende kl. 10, så her skal du være klar til at sælge. Du må ikke pakke ned og forlade hallen, før loppemarkedet slutter kl. 15.
Det er ikke tilladt at efterlade affald, varer eller andet. ALT skal pakkes ned og tages med hjem igen. Bord og stol(e) skal sættes på plads, inden du forlader hallen.
Vi opfordrer desuden til, at du har en håndsprit på din stand, som alle besøgende frit kan benytte sig af.
Det praktiske på dagen
Fra kl. 8.00 på dagen kan du komme ind i hallen og sætte dine varer frem på din stand. De enkelte stande er mærket op og fordelt forud for dagen. Du kan ikke selv vælge, hvor du vil stå henne, men du er velkommen til at skrive, hvis I er nogle, der gerne vil stå ved siden af hinanden, så finder vi ud af det. Når du ankommer, bliver du vist hen til din stand. Der vil være bord og stol(e) stillet klar til dig på standen. Du skal selv bære dine varer ind. Du må læsse varer af ved den direkte indgang til Bolbro Hallen, køre din bil væk og dernæst bære det hele hen til din stand. Din bil skal køres helt væk fra Bolbro Hallens område, så der er parkeringspladser til de, der kommer for at handle hos dig.
Vi bliver mange biler, der skal ind og læsse af i tidsrummet kl. 8-10 - og tilsvarende mange, der skal læsse ind i biler igen og væk fra hallen på samme tid umiddelbart efter kl. 15. Så hjælp hinanden, vær tålmodige og vis hensyn!
Tips og tricks til dig, der skal sælge ting på loppemarkedet
- Kom i god tid. Dine varer skal være stillet op, så du er klar til at sælge kl. 10, når køberne strømmer ind. Kom i god tid. Du kan roligt regne med, at det tager mindst en time at stille alle varer pænt op. Bolbro Hallen er åben for opstilling af stand fra kl. 8.
- Kontanter og byttepenge. På loppemarkeder betaler mange med kontanter. Husk en dåse, pengekasse eller en lille taske til at opbevare kontanter i - husk også byttepenge, så du kan give tilbage, hvis folk kun har sedler.
- MobilePay. Har du ikke allerede MobilePay, så sørg for at få det! Mange købere har slet ikke kontanter på sig, men betaler kun via MobilePay - det er så ærgerligt at gå glip af en handel, fordi du ikke kan tage imod betaling på MobilePay. Lav et skilt med dit MobilePay-nummer på - det gør det nemt for dine købere. Skriv gerne det navn, der står på din MobilePay-konto på skiltet også - mange købere vil gerne lige dobbelt-tjekke, at de har tastet nummeret korrekt, inden de swiper og betaler, og det kan de gøre ved at se, at det er det rigtige navn, der kommer frem på deres skærm.
- Priser eller ej? Det er lidt en smagssag, om man prismærker sine varer eller ej på et loppemarked. Og der kan være både fordele og ulemper ved at gøre det eller ej. Sælger ud meget billigt, kan det være en god idé med prisskilte, så det er tydeligt for folk, at det i hvert fald ikke er prisen, der skal afholde dem fra at købe noget hos dig. Omvendt kan mange godt lide at prutte om prisen på et loppemarked, og der kan priser på varerne måske lidt låst. Så det er op til dig.
- Poser og papir. Der er god service at tilbyde en pose til varerne, når folk handler hos dig. Så medbring gerne, hvad du lige har liggende af (brugte) poser. Hav også lidt avispapir liggende til at pakke omkring glas, porcelæn o.l.
- Dine varer. Stil dine varer op, så din stand er pæn og overskuelig fra købernes vinkel. Brug evt. en kasse eller et hyldearrangement til at fremhæve nogle få, lækre varer på bordet - det skaber blikfang og får købere hen til din stand. For mange varer på en rodet stand giver et dårligere salg. Prioriter i varerne, så det hele ikke ligger oven i hinanden, og man ikke kan overskue din stand - og så orker man næsten ikke at se, om der er noget, man kan bruge. Stil evt. større ting under bordet, men så de stadig kan ses fra gangen. Brug fx kurve og kasser til at arrangerer dine varer i på gulvet ved siden af bordet. Hav evt. en kasse med ting i baghånden, som du løbende fylder op fra, efterhånden som noget bliver solgt.
- Tøj. Skal du sælge tøj, er det en rigtig god idé at hænge det op på et tøjstativ, så folk kan bladre i det. Det må ikke hænge for tæt - så heller fylde op undervejs. Overvej et skilt med størrelser. Og har du et spejl, der er nemt at tage med, er det en god idé.